Δευτέρα 20 Ιουλίου 2009

"Συνέχεια του νόμου-πλαισίου"

Απο το ΑΠΕ
20/07/2009

"Βασική κατεύθυνση (του νομοσχεδίου) είναι να προσαρμοστεί η εκπαίδευση στο εργασιακό μοντέλο των πολλών και διαφοροποιημένων σχέσεων εργασίας, των ευέλικτων μορφών «απασχόλησης», στοιχείο που το πετυχαίνει με τα πολλά και διαβαθμισμένα πτυχία που θα προκύπτουν από μια «σούπα» μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης", αναφέρεται σε ανακοίνωση που εξέδωσε το ΚΚΕ αναφορικά με το σχέδιο νόμου για τη ρύθμιση πανεπιστημιακών θεμάτων.


"Το νομοσχέδιο κατατίθεται σε μια περίοδο όπου η απαίτηση του κεφαλαίου για βαθύτερη προσαρμογή της εκπαίδευσης στις καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις, με το νέο στοιχείο της καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης, γίνεται εντονότερη και πιο σχεδιασμένη.

Το νομοσχέδιο είναι συνέχεια του αντιδραστικού νόμου πλαισίου, του νόμου για τα μεταπτυχιακά και την έρευνα, της αναγνώρισης των Κ.Ε.Σ, των εξαγγελιών για τη δήθεν αναβάθμιση του σχολείου", συνεχίζει η ανακοίνωση.

"Σε αυτό το πλαίσιο αξιοποιείται η λεγόμενη αξιολόγηση ως αναγκαίος μοχλός του αστικού συστήματος και των αστικών κομμάτων για να περάσει η διαβάθμιση των ανώτατων ιδρυμάτων, η ταξική διαφοροποίηση του σχολείου, η είσοδος των επιχειρήσεων στο περιεχόμενο και την κατεύθυνση όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης, επιχειρώντας παράλληλα να παραπλανήσουν και να ενσωματώσουν στους σχεδιασμούς τους λαϊκές μάζες και νεολαία."

Το ΚΚΕ θεωρεί ότι με το νομοσχέδιο "ενισχύονται πτυχές της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της ΕΕ, όπως η κινητικότητα και η κατάρτιση, προετοιμάζεται το έδαφος για τη λεγόμενη απελευθέρωση κλειστών επαγγελμάτων, την πιστοποίηση του επαγγέλματος μέσω της αγοράς και της κατάρτισης.

"Αξιοποιούνται και τα ΤΕΙ για τη σύνδεση της έρευνας με το κεφάλαιο, εξωθούνται ιδιαίτερα τα περιφερειακά ΤΕΙ, αν θέλουν να επιβιώσουν, να αναζητήσουν γνωστικό αντικείμενο με βάση τις ανάγκες της αγοράς ,να λειτουργήσουν ανταγωνιστικά στη βάση της αγοράς και της χρηματοδότησης από αυτή.

Χωρίς να αναβαθμίζονται τα ΤΕΙ σε υπάρχον διδακτικό προσωπικό (στη συντριπτική πλειοψηφία έκτακτο), σε υποδομή και εξοπλισμό, σε επίπεδο προπτυχιακών προγραμμάτων, χωρίς να τίθενται κριτήρια πραγματικού επιστημονικού αντικειμένου, δίνεται η δυνατότητα να συγχωνεύονται ή να μετονομάζονται, να ιδρύουν ερευνητικά εργαστήρια-εταιρίες, ώστε απλά να αποτελούν δομές απορρόφησης των κοινοτικών κονδυλίων και βαθύτερης πρόσδεσης της εκπαίδευσης με το κεφάλαιο και τους τρόπους που αυτό σχεδιάζει την αύξηση της κερδοφορίας του.

Καμιά κρατική οικονομική ενίσχυση των υποδομών και της ακαδημαϊκής δραστηριότητας των ΤΕΙ δεν προβλέπεται, αντίθετα τα εξωθούν προς την αναζήτηση ιδιωτικών πόρων, πιο βαθιά προς την εμπορευματική-επιχειρηματική λειτουργία. Όλες δε οι δραστηριότητες, από την πρόσληψη και εξέλιξη προσωπικού μέχρι τη διαχείριση κονδυλίων, παραπέμπονται στον τετραετή ακαδημαϊκό-αναπτυξιακό προγραμματισμό του ιδρύματος, που σηματοδοτεί την πίεση για εφαρμογή του Νόμου Πλαισίου. Μέσα σε αυτά τα πλαίσια o ασφυκτικότερος έλεγχος των συλλογικών αποφάσεων, το χτύπημα της όποιας δημοκρατικής λειτουργίας έχει απομείνει σήμερα στα ιδρύματα της ανώτατης εκπαίδευσης, είναι ο δρόμος για να θωρακιστεί η ιδιωτικοοικονομική λειτουργία τους.

Οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ έχουν ευθύνες, γιατί όλο το προηγούμενο διάστημα ίδρυαν τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ, κυρίως στην περιφέρεια, χωρίς επιστημονικό αντικείμενο, χωρίς διδακτικό προσωπικό και προσωπικό στήριξης, χωρίς υποδομές σπουδών και στέγασης, με στόχο τις περισσότερες φορές να ικανοποιήσουν τοπικές πελατειακές ανάγκες τους.

Το νομοσχέδιο της κυβέρνησης σήμερα, όπως και ο νόμος του ΠΑΣΟΚ παλιότερα, διατηρούν και διαιωνίζουν τον αντιεπιστημονικό διαχωρισμό ΑΕΙ-ΤΕΙ και οξύνουν τα αδιέξοδα των σπουδαστών που είναι στην πλειοψηφία τους παιδιά της λαϊκής οικογένειας και που κατά 60% εργάζονται.

Εξίσου μεγάλη ευθύνη έχουν και τα υπόλοιπα κόμματα του «ευρωμονόδρομου» που, μαζί με ΠΑΣΟΚ-ΝΔ, συναινούν στις κατευθύνσεις της ΕΕ, της Μπολόνια, για την αξιολόγηση, τον τετραετή προγραμματισμό, δεν αμφισβητούν την επιχειρηματική λειτουργία στο χώρο της παιδείας", καταλήγει η ανακοίνωση.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails